Jeep ładuje baterie. Plany wydatków koncernu wgniotą Cię w ziemię

Jepp ładuje baterie

Krok po kroku

Niemal każdy z nas zna markę Jeep, która kojarzona jest głównie z potężnymi, terenowymi samochodami, ale też okazałymi SUV-ami. Co ciekawe, jeden z pierwszych tego typu samochodów produkowanych przez koncern można nazwać produktem ubocznym II Wojny Światowej. Wszystko za sprawą tego, że w czerwcu 1940 roku armia amerykańska zwróciła się do producentów z prośbą o stworzenie ważącego ćwierć tony “lekkiego pojazdu zwiadowczego”. Spośród 135 producentów samochodów zgłosiło się tylko trzech ochotników – Bantam, Willys i Ford. Cały proces trwał około roku, ale wkłady każdej z firm doprowadziły do stworzenia szablonu pierwszego pojazdu Jeep. Dziś ten wielki koncern nie przypomina w niczym tego, co obserwowali ówcześni fani motoryzacji. Co więcej, marka przedstawiła kompleksowy plan dla następnej generacji pojazdów. 

Elektryczność nie schodzi z tapety

Jeep jest dzisiaj marką należącą do powstałego w 2021 roku francusko-włosko-amerykańskiego koncernu Stellantis. Jej plany sięgają jednak dalej, aniżeli wejście we współpracę z jedną z największych światowych grup motoryzacyjnych. Jeep ogłosił właśnie kompleksowy plan dla następnej generacji w pełni elektrycznych pojazdów 4xe. Całość ma być efektem zrównoważonej transformacji, która ma sprawić, że koncern będzie jedną z wiodących marek zelektryfikowanych SUV-ów na świecie. Pomiędzy wierszami komunikatu możemy również wyczytać, że Jeep mocno ogląda się na konkurencję. Następuje to m.in. poprzez podkreślenie faktu, że ogłoszenie nowości niemal zbiegło się w czasie z informacją o tym, że Dodge zrobił ogromny krok naprzód na drodze do zelektryfikowanej przyszłości prezentując Chargera Daytona SRT. Poza tym, w komunikacie możemy znaleźć nawiązania m.in. do Chryslera czy RAM-a. 

Abstrahując od tego należy również zauważyć, że samo działanie Jeepa wynika poniekąd z założeń całej grupy Stellantis, która ogłosiła podczas odbywającego się w lipcu EV Day plany zainwestowania ponad 30 mld euro w latach 2021-2025 w elektryfikację i rozwój oprogramowania. Opierając się na sukcesie Jeepa Wranglera 4xe, najlepiej sprzedającego się pojazdu hybrydowego typu plug-in w USA oraz niedawno wprowadzonego Grand Cherokee 4xe, marka Jeep rozwija wszechstronną gamę produktów zelektryfikowanych. Co więcej, do końca 2025 roku możemy spodziewać się czterech całkowicie elektrycznych SUV-ów, które maja podbić rynek europejski i amerykański.

Motorejestr.pl

Znajdź sklep motoryzacyjny w pobliżu

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Gorące newsy

Porady motoryzacyjne