Informacje o sprzedaży danego modelu są niezwykle cennymi danymi dla producenta. Koncern dzięki takim statystykom może m.in. planować dalszy rozwój oraz ustalać konkretne cele. Patrząc na to zagadnienie z drugiej strony należy zauważyć, że wysoka ilość sprzedanych egzemplarzy to też odpowiedni moment, aby zagrać na nosie konkurencji i pochwalić się wszystkim odbiorcom. Lexus, jako marka premium, z pewnością bierze pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na jego ogólne zyski i zadowolenie klientów. To właśnie m.in. te dwie zmienne napędzają dalszą produkcję i tworzenie innowacji.
Niesłabnąca popularność
Spośród szerokiej gamy różnorodnych modeli japońskiego producenta największą popularnością w sierpniu cieszył się Lexus RX. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 140 egzemplarzy flagowego SUV-a. Co odpowiada za taką sytuację? Możemy dopatrywać się różnorodnych czynników wpływających na ten stan rzeczy. Niemniej jednak w oficjalnym komunikacie wskazuje się głównie na atrakcyjne warunki finansowania oraz stosunkowo krótki czas oczekiwania. Osoby zamawiające limitowaną serię Final Edition mogą odjechać nią z salonu już kilka tygodni po uzgodnieniu warunków. Co ciekawe, Lexus na przestrzeni 2022 roku zanotował 24-procentowy wzrost rejestracji samochodów w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Patrząc przez pryzmat ośmiu miesięcy, najpopularniejszym modelem nadal pozostaje UX, który w samym sierpniu znalazł 136 nowych nabywców. Jest to o 4 egzemplarze mniej niż wcześniej wspomnianego RX, jednak to jednorazowe zawirowanie nie odpowiada póki co za zmianę ogólnego trendu. Popularność Lexusa jest obecnie niesamowicie interesującym tematem, szczególnie, że już we wrześniu do przedsprzedaży trafi 5. generacja modelu RX, który będzie dostępny wyłącznie jako hybryda. Jak podaje producent, ceny rozpoczną się od 352 900 zł.