Jak sprawdzić świece żarowe miernikiem bez wykręcania?

Krok po kroku

Problem z odpaleniem samochodu często wiąże się z uszkodzonymi świecami żarowymi. Nie zawsze trzeba je wykręcać, aby sprawdzić ich stan – czasem wystarczy odpowiednie zbadanie miernikiem. Jak je przeprowadzić i kiedy warto je zrobić?

 

Co może świadczyć o uszkodzeniu świec żarowych?

Zanim przejdziemy do tego, jak sprawdzić świecie żarowe miernikiem bez wykręcania, warto dowiedzieć się o objawach uszkodzenia tej części samochodu. Odpowiadają one za prawidłowy rozruch samochodu – szczególnie w okresach jesienno-zimowych. Z tego powodu kluczem jest poznanie pierwszych oznak ich nieprawidłowego działania.

Co powinno zwrócić naszą uwagę?

  • Trudności podczas odpalania – tutaj przede wszystkim mowa o okresie, gdzie temperatura spada poniżej zera.
  • Silnik pracuje nierówno – samochód nie jest w stanie nabrać mocy, a silnik jest niestabilny.
  • Zapchany filtr DPF – najczęstszą przyczyną jest nieprawidłowa praca świec żarowych już od dłuższego czasu.

Zanim przejdziemy do wymiany świec, warto mieć pewność, że to one zostały uszkodzone. Jak to zrobić?

Jak sprawdzić świece żarowe miernikiem bez wykręcania?

Wszystko rozpocząć należy od sprawdzenia kontroli zasilania, do czego potrzebna będzie jedynie próbówka 12 V. Należy podłączyć ją do ujemnego bieguna akumulatora, a następnie przy pomocy grotu gniazda zbadać fajkę świec żarowych. Teraz wystarczy odpalić samochód i sprawdzić, czy próbówka zaczęła świecić – jeśli tak się nie stało, to znaczy, że świeca nie otrzymuje prądu.

Sprawdzanie świecy miernikiem bez wykręcania

Problemy nie mogą nie mieć swojej przyczyny, przez co nawet świecenie próbówki nie musi oznaczać, że świece działają poprawnie. Warto posłużyć się miernikiem uniwersalnym, aby szybko i sprawnie dowiedzieć się więcej o możliwej usterce.

Jak sprawdzić świece?

Pierwszą czynnością jest ustawienie miernika na tryb pomiaru odporności. Kolejnym zadaniem jest przyłożenie jednej sondy do masy silnika, a drugą do końcówki żarowej. Teraz wystarczy spojrzeć na miernik i sprawdzić, czy wykazuje on oporność. Jeśli tak – świeca najprawdopodobniej działa poprawnie. Jeśli nie – zapewne będzie trzeba ją wymienić.

Jak mieć pewność, że świeca jest uszkodzona?

Sprawdzanie świecy miernikiem bez wykręcania jest metodą, która nie daje całkowitej pewności. Jeśli miernik wskazał oporność, można jeszcze spróbować wykręcić jedną z nich, a następnie podłączyć jeden z przewodów do końcówki świecy, a drugi do elementu nad grzałką. Zimna grzałka oznaczać będzie, że świece na pewno są uszkodzone. W tym przypadku pozostaje zająć się ich wymianą.

Motorejestr.pl

Znajdź sklep motoryzacyjny w pobliżu

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Gorące newsy

Porady motoryzacyjne