Lexus, czy luksus? A może jedno i drugie? Wyniki sprzedażowe pokazują, że takie dylematy nie dotyczą marki.

Lexus i rekordy sprzedaży

Krok po kroku

Szeroko pojęte finanse i wyniki sprzedaży są od zawsze tematem, który budzi spore emocje. Na płaszczyźnie gospodarstw domowych często zastanawiamy się, jak w odpowiedni sposób zarządzać budżetem tak, aby nie tylko zaspokajać potrzeby życia codziennego, ale też móc realizować plany i marzenia. Sytuacja ma się podobnie w odniesieniu do koncernów samochodowych tyle, że na zdecydowanie szerszą skalę. Grono analityków proponuje szeroko zakrojone rozwiązania, które mają doprowadzać do maksymalizacji zysków pochodzących ze sprzedaży. Pokaźna suma to nie tylko możliwość ekspansji oraz wprowadzania nowych technologii, ale też szansa na pochwalenie się sukcesem. To właśnie zrobił Lexus. 

SUV-y nadal w modzie 

Chcąc określić markę Lexus w kilku słowach moglibyśmy powiedzieć, że jest to Toyota klasy premium. Wszystko dlatego, że Lexus należy do koncernu Toyota Motor Corporation. Przejawia się to nie tylko w wysokiej jakości produktach. Wiele podobieństw możemy zauważyć również na polu identyfikacji wizualnej, a w szczególności w przypadku logo, które opiera się na eleganckiej prostocie. 

Niemniej jednak, sama opinia nie jest wystarczająca do tego, aby odnieść sukces. Z pewnością wiedzą o tym pracownicy japońskiego koncernu, którzy zaprezentowali najnowsze wyniki sprzedaży. Jak możemy się dowiedzieć, głównym motorem napędowym Lexusa jest sprzedaż SUV-ów i crossoverów. Do tej pory firma odnotowała, że znalazła nabywców na ponad 6 milionów tych egzemplarzy. Jest to niebagatelna liczba, która stanowi blisko połowę dotychczasowej, 33-letniej sprzedaży. 

Najlepiej sprzedającym się modelem wszechczasów jest Lexus RX. Od początku jego produkcji, czyli 1998 roku, znalazł ponad 3,6 mln nabywców. Zaraz za nim plasuje się NX. Jego debiut miał miejsce w 2014 roku i od tamtego czasu został sprzedany w ilości ponad miliona sztuk. Są to wyniki globalne, które pokazują, że firma nie zwalnia. Odnosząc się do Starego Kontynentu nie sposób pominąć faktu, że kierowcy najchętniej stawiają na hybrydy, które stanowią ponad połowę europejskiej sprzedaży Lexusa.

Motorejestr.pl

Znajdź sklep motoryzacyjny w pobliżu

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Gorące newsy

Porady motoryzacyjne