Przemieszczając się codzienne po polskich drogach mamy okazję obserwować przeróżne modele samochodów. Począwszy od starych, wysłużonych modeli, które chciałyby już w spokoju dokończyć swojego żywota, a kończąc na nowych, luksusowych SUV-ach, które dopiero co wyjechały z salonu. Niezależnie od tego rzadkością jest widok najbardziej prestiżowych perełek. Do takich należy m.in. Bugatti, które mocno zaznaczyło swoją obecność na jednej z najbardziej ekskluzywnych imprez motoryzacyjnych Passione Engadina, która miała miejsce w szwajcarskim St. Moritz.
Jest wiele powodów do dumy
Passione Engadina jest wydarzeniem nieco innym od znanych nam targów, na których producenci prezentują swoje pojazdy koncepcyjne i nowości, które wkrótce mają trafić do sprzedaży. Odbywająca się już od 11 lat impreza jest zbiorem klasyków, które były produkowane do 1992 roku. Bugatti, z racji swoich korzeni zostało wyróżnioną marką. Wszystko m.in. za sprawą urodzonego w Mediolanie założyciela firmy, Ettore Bugattiego, którego artystyczny talent i zacięcie do inżynierii doprowadziły do zbudowania jednych z najpiękniejszych i najbardziej innowacyjnych samochodów wszechczasów.
W związku z tym naturalne jest, że impreza była świetną okazją dla marki na dalszą promocję. Bugatti, idąc w ślad za pochwałami, wystawiło 13 swoich ikon podczas gdy reszta modeli ruszyła na rajd Julius Baer przebiegający przez malownicze, górskie drogi znajdujące się w alpejskich przełęczach Bernina, Umbrail i Fuorn. Co więcej, uczestniczy mieli okazję poznać historię życia założyciela oraz przenieść się do przeszłości podziwiając m.in. pierwszy projekt opracowany przez Ettore Bugattiego – trójkołowy motocykl Prinetti Stucchi.
Co ciekawe, pomimo swojego nawiązania do historii, Bugatti pokazało, że nie zamierza tylko i wyłącznie wzdychać i szczycić się tym, co było kiedyś. Koncern wykorzystał sytuację i zaprezentował również swój samochód wyścigowy Bolide1, który ma trafić na rynek już w 2024 roku.
Ciekawe modele, które przyciągają uwagę
Organizatorzy wydarzenia szacują, że przepiękne modele Bugatti podziwiało niemal 20 tys. osób. Poza wymienionymi dotychczas egzemplarzami, uczestnicy mogli zobaczyć również m.in.:
- Bugatti Type 13 Roadster, czyli pierwszy samochód spod logo Bugatti z czterocylindrowym silnikiem,
- Bugatti Type 35 B – jeden z najbardziej utytułowanych samochodów wyścigowych wszechczasów,
- Bugatti Type 57 SC Atalante uważany za jeden z najcenniejszych modeli Bugatti,
- Bugatti Type 55 Figoni, miejski potwór zbudowany w oparciu o technologie rodem z samochodów wyścigowych,
- Bugatti EB110 Super Sport, które zostało wprowadzone na rynek z okazji 110. rocznicy urodzin założyciela,
- Bugatti Veyron 16.4 Super Sport posiadający 1200 KM i moment obrotowy 1500 Nm.